Langs de lijn met ..... Rody Hoevenaar.

13 december 2020 16:30

Hij is al jaren zeer actief voor onze jeugd, gek op groene lakens, aardbeien en strakke muren. Het is de hoogste tijd voor een langs de lijn met Rody Hoevenaar.

Uit voor voor nest kom je Rody?

Ik ben opgegroeid in een gezin met een hardwerkende vader en moeder en een broer die een jaar ouder is als dat ik ben. Mijn vader had een stucadoorsbedrijf en toen hij met pensioen ging hebben mijn broer en ik het bedrijf overgenomen. Mijn ouders zijn beiden 78 jaar en vooral mijn moeder volgt het voetbal op de voet en kijkt bijna alle wedstrijden op televisie.

Zelf nog beetje tegen een bal aangetrapt?

Ik volg het voetbal al vanaf dat ik 4 jaar was en herinner vooral het Ajax van eind 60 begin 70er jaren en ook het WK van 1974. Wij woonden vlakbij sportpark Polanen en in die tijd kon je pas op tienjarige leeftijd lid worden.Tot mijn 13e speelde ik bij vv Monster, dat samen met RKSVM de velden deelde. Later vanaf mijn 20e heb ik nog een  jaar of tien in een goed presterend vriendenteam van RKSVM gespeeld waar plezier natuurlijk ook voorop stond.
Toen onze zoon op 5 jarige leeftijd lid werd van SV Polanen heb ik na een jeugdtrainer cursus van de KNVB diverse F en E-teams training gegeven. Vanaf de D ben ik leider geweest tot heden (red.: inmiddels is zoon Boy in zijn laatste jaar jeugd in onze JO19-1 actief).

Wat zie je de laatste jaren veranderen binnen de jeugdteams bij Sportclub Monster?

De ontwikkeling van de jeugd bij Sportclub Monster is mede doordat de beide verenigingen sv Polanen(was RKSVM) en vv Monster samen zijn gegaan , waardoor er in de breedte een sterker geheel ontstond. Meerdere teams zijn hierdoor een klasse hoger gaan spelen wat het leerproces toch weer heeft versneld voor  de selectieteams.
Wellicht gaan we spelers terugzien waarvan ik trainer/leider van ben geweest in het eerste elftal. Niet alleen voetbalvermogen of talent zal hierin belangrijk zijn dit te bereiken, maar juist ook ook karakter en mentaliteit is naar mijn idee de factor die net de doorslag gaat geven. Ik schat dat zeker 5 à 6 spelers die ik de afgelopen jaren heb mogen begeleiden hiervoor de komende jaren in aanmerking zouden kunnen gaan komen (of inmiddels al spelen).

Even wat verder weg, naar welke competities gaat je meeste interesse uit en waarom ?

Ajax in Nederland en Barcelona voor het buitenland zijn mijn favoriete clubs wat het betaalde voetbal betreft. Dit omdat bij beide clubs het technische aanvallende voetbal altijd prioriteit heeft.
Dat Duitsland wordt afgeslacht door Spanje zegt helemaal niets. Ze komen altijd terug. Het EK zal toch gewonnen worden door de sterkere landen Frankrijk, Duitsland, Spanje met misschien een Italië of Nederland als outsider.

Bij Sportclub Monster zien we al jaren een groeiende meiden/ dames afdeling, hoe kijk je hier naar?

Het enthousiasme dat vrouwenvoetbal teweegbrengt is mooi en binnen de eigen vereniging geeft het ook een leuke sfeer. Het is natuurlijk geweldig dat onze Leeuwinnen bij de toplanden van de wereld zijn gaan behoren, wat een enorm goede prestatie van iedereen die hier keihard voor aan de slag is gegaan jaren geleden, echt uitzonderlijk goed wat Sarina Wiegmans voor elkaar heeft gekregen.

Even wat anders, wat ontspant jou na een dag / week of periode hard werken?

rody-hoevenaar.jpg
Wakker maken in de nacht om op vakantie te gaan dat is altijd weer zo'n  piek moment .
De zonvakanties vind ik het meest aantrekkelijk, zeker in landen in het Oosten (Azië) is het goed toeven. Telkens een dag of 3 en dan verder reizen maakt het avontuurlijk. Lekker luieren in een hangmat, of juist wandelen of een scooter huren en verkennen. Top.
Maar ook van een broodje aardbei, of een belangrijke voetbalwedstrijd van Ajax kan ik echt van genieten. Partijtje biljarten of winkelen met Nicoline dat is ook goed hoor! Biljarten is  sinds een aantal jaren ook een hobby die fascineert, doordat er zoveel variatie in het spel zit en het is ook nog eens heel ontspannend om te doen na een dag hard werken in mijn bedrijf.

Wat maakt Sportclub Monster bijzonder?

Sportclub Monster is in mijn ogen uniek door het mooie tenue, het sportpark Polanen, de vele vrijwilligers, de ouderwetse gezelligheid na de wedstrijden maar vooral het behouden karakter van een echte  dorpsclub.
Ik hoop de komende jaren mee te maken dat het eerste team promoveert naar de 2e klasse en dat er een aantal spelers die ik begeleid heb als leider doorstromen naar het eerste. Maar dit is zeker geen must, omdat er ook vele gezellige vriendenteams op onze mooie club aanwezig zijn.

Is er verder nog iets wat je kwijt wil?

Verder hoop ik dat we elkaar allemaal weer snel kunnen spreken/zien/drankje/wedstrijden spelen op Polanen als het coronavirus is verslagen.

Rody, dit laatste hopen we natuurlijk allemaal. We willen je heel erg bedanken voor al je inzet voor onze jeugd en hopen je nog vele jaren actief te zien voor de vereniging

Matthijs Nieburg